Would they ever consider stopping these arms deals?

Vi ska strax bege oss av mot Globen och Saabs årsstämma. Svenska Freds köpte en aktie i Saab i samband med att företaget skulle fylla 70. Detta gjorde vi eftersom det är det enda sättet att kunna komma in på stämman och ledningen till svars.

Det här året har jag med mig Sayed, som jag skrivit om tidigare här. Han har många frågor han skulle vilja ställa, och mycket kritik att framföra. Jag vet att en fråga han väldigt gärna vill ha svar på är om Saab ens överväger att stoppa vapenaffärerna med regimen i Bahrain eller om dessa bara är, som han själv sa, ”business as usual”.

Här är ett tidigare blogginlägg från stämman 2009. För er som har Twitter kommer jag försöka skriva lite inne från stämman och berätta vilken respons Sayed får. Följ taggen #saabstämma eller @svenskafreds

Kommentarer inaktiverade för Would they ever consider stopping these arms deals?

Filed under Vapenhandel

Kommentarer inaktiverade.