Vilken dag – rekordet spreds som en löpeld

Nyheten på DN.se om att Sverige är rekordhållare i vapenexport per person har fått många att reagera idag. För ytterligare fakta kan man läsa på våra sidor här.

Jusektidningen nr 9 2011
Jusektidningen nr 9/2011.

Idag damp också Jusektidningen ner i min brevlåda. Lägligt nog. Jag minns att jag under intervjun delvis hade ångrat mig när jag sa att min kollega som jobbar med vapenexportfrågor endast hade en fast halvtid. Jag tänkte att det kanske lät onödigt snyftigt.

Nu är jag glad att jag sa det. Jag tror inte det är så många som tänker på att Svenska Freds både är en väldigt stor och liten förening på en och samma gång. Eftersom vi syns relativt ofta i våra frågor kanske en del inte ens reflekterar över att vi behöver stöd från medlemmar och sympatisörer precis som alla andra organisationer och föreningar.

Genom att bli fler lyckas vi påverka ännu mer. Genom att ta ställning för vårt arbete för fred hjälper du oss att tala med en starkare röst. Bli gärna medlem eller ge en gåva till vårt arbete. Jag lovar att det gör en väldigt stor skillnad.

Kommentarer inaktiverade för Vilken dag – rekordet spreds som en löpeld

Filed under Vapenhandel

Kommentarer inaktiverade.