Det började med tågförsening

Idag skulle jag ta tåget kl 8:21 från Stockholms central för att vara framme kl 13 i Kalmar. En grupp engagerade aktivister på Öland hade bjudit in mig att prata på en högstadieskola på eftermiddagen och sedan en folkhögskola på kvällen.

Det började med att tåget redan var försenat när jag kom till centralen. Sen missade jag anslutningen till Kalmar och därmed även hela föreläsningen jag kommit för att göra på eftermiddagen. Anki som skulle hämta mig på stationen i Kalmar försökte hinna fram i tid men blev stoppad för fortkörning och fick en saftig böter på vägen. Sen tappade jag bort min telefon också när jag var och tittade på tranorna på Alvaret…

Vissa dagar är bara så. Inget funkar som det ska. Men det är helt glömt nu.

På kvällen träffade jag engagerade elever från Ölands folkhögskola och en grupp från Ölands frisinnade kvinnor och vi pratade om Sveriges roll som fredsnation och vapenexporten. Det blev verkligen en fantastisk kväll! Många blev helt förskräckta när jag t ex berättade om Försvarsexportmyndigheten och att de får 80 miljoner per år för att främja och effektivisera vapenexporten.

I morgon ska vi göra ett nytt försök med att träffa elever från Ölands friskola innan jag tar tåget tillbaka till Stockholm.

Street art på Ölands folkhögskola
Street art på Ölands folkhögskola.

Kommentarer inaktiverade för Det började med tågförsening

Filed under Vapenhandel

Kommentarer inaktiverade.