Bakom kulisserna på ett fredskontor

Oj oj oj vilken toppendag det blev! Med några timmar kvar av 21 september – internationella fredsdagen – sitter jag hemma i soffan och kan inte annat än vara så stolt över alla som varit med och gjort fredsdagen och vårt kampanjavslut till en succé. Ett jättetack till er som formulerat snitsiga kampanjplaner, designat hemsidor, samlat in namn på stan, delat uppropet på Facebook och på andra sätt varit med och bidragit.

Vi hade artiklar på DN.se och SvD.se samt i lokaltidningarna Hallandsposten och Arbetarbladet. Vi var med i Gomorron Sverige i morse och i P3 Nyheter i eftermiddags. Se sammanställning här.

När så mycket händer samtidigt blir jag påmind om hur fantastiskt bra vi lyckas nå ut i massmedia. Idag gick aktiviteterna på högvarv och utan pressekreterare kan det ibland behövas prioriteringar. Min kollega sammanfattar läget ganska bra för hur det kan vara att arbeta i en liten ideell fredsförening.

”Jag har inte tid att ta det där samtalet just nu. Jag håller på och täljer en bambupinne!”

Fredsarbete är onekligen väldigt omväxlande😉

Kommentarer inaktiverade för Bakom kulisserna på ett fredskontor

Filed under Internationellt arbete, Konflikthantering, Vapenhandel

Kommentarer inaktiverade.