Med Sheikh Abdullah i Stockholms skärgård

Jag liksom många andra följer Carl Bildt på Twitter. Nyligen kom det också ett meddelande från regeringens officiella e-utskick att Förenade Arabemiratens utrikesminister Sheikh Abdullah kommer på besök till Sverige.

Som fredsaktivist tänker jag instinktivt på två saker när jag hör Förenade Arabemiraten. 1: Hur demokratirörelsen i Bahrain slogs ner av styrkor bland annat från Förenade Arabemiraten. 2. Kommer det ingås fler militära samarbetsavtal mellan Sverige och Förenade Arabemiraten nu?

Så när Carl Bildt twittrade nyss om att han och Sheikh Abdulla skulle åka båt i skärgårdssolen var jag så klart tvungen att önska dem en trevlig resa, och lämna en påminnelse.

Twittermeddelande till Sheikh Abdulla
Message to UAE FM Sheikh Abdullah.

Sen kom jag på många andra saker till jag kunde ha skrivit. Som till exempel att det ju så klart är minst lika viktigt att värna demokratirörelserna INNE i Förenade Arabemiraten. Men, han kommer väl hit fler gånger antar jag. Jag får ta det nästa gång helt enkelt!

Andreas Ribbefjord bloggar också på sin sajt om besöket.

Kommentarer inaktiverade för Med Sheikh Abdullah i Stockholms skärgård

Filed under Vapenhandel

Kommentarer inaktiverade.