Mot Sälen och god fortsättning!

God fortsättning på det nya året!

Det nya året har inletts med en rivstart för vår del. Tyvärr syns det inte riktigt på bloggen. Jag har haft tankarna på annat håll, eftersom vi just nu söker ny generalsekreterare. Vår eminente GS, Ola Mattsson, slutar snart och ska fortsätta sitt engagemang för en bättre värld på Rädda Barnen. Vi kommer ut med en annons i början på nästa vecka och jag lägger upp den här också. Hjälp oss gärna att sprida den vidare så att vi hittar någon som är minst lika bra som Ola!

Men – imorgon bär det av mot Sälen och årets rikskonferens i Folk och försvars regi. Omkring 300 pers samlas för att diskutera försvars- och säkerhetspolitik under tre dagar och kvällar.

Jag ska försöka skriva lite varje dag så att även ni andra som inte är där har en chans att följa olika perspektiv och intryck från konferensen. Utspelen viner lika tätt om öronen som nordanvinden kring Högfjällshotellet!

Jag ser fram emot konferensen med en viss skräckblandad förtjusning och förbereder mig på att försöka navigera bland alla debattinlägg. Mark Klamberg är konferensens officielle bloggare.

Kommentarer inaktiverade för Mot Sälen och god fortsättning!

Filed under Försvarspolitik

Kommentarer inaktiverade.